Nemeton/a Drunemeton “pemë e shenjtë” kelte!

Nemeton/a Drunemeton “pemë e shenjtë” kelte!

71
0
SHPËRNDAJE

Shkruan: Shqipe HOXHA

Strabo records the name of the meeting-place of the council of the Galatians as Drunemeton.

A nemeton had been identified at Matabodes, near the city of Beja South of Portugal.

Straboni regjistron emrin e mbledhjes së këshillit të Galatas si Drunemeton.

Një Nemeton ishte identifikuar në Matabodes, pranë qytetit të Beja (në jug të Portugalisë).

A nemeton was a sacred space of ancient Celtic religion. Nemeta appear to have been primarily situated in natural areas, and, as they often utilized trees, they are often interpreted as sacred groves.

Koch, p. 1350.

Një Nemeton ishte një hapësirë e shenjtë e fesë së lashtë keltike. Nemeta duket se ka qenë kryesisht e vendosur në zonat natyrore dhe, siç përdoren shpesh pemët, shpesh interpretohen si pemë të shenjta.

Përshkrimet e vendeve të tilla janë gjetur në të gjithë botën keltike. Shembuj të vërtetuar përfshijnë Nemetobriga pranë Ourense në Spanjë veriperëndimore, Drunemeton në Galati, dhe Medionemeton pranë Murit Antonine në atë që është tani Skocia.

Pema e lisit shfaqet dukshëm në shumë kultura keltike. Gjeografi i lashtë Strabo (shekulli i 1-të) njoftoi se korija e rëndësishme e shenjtë dhe vendi i mbledhjes së keltëve të Galatisë të Azisë së Vogël, Drunemeton, ishte e mbushur me lisa.

Megjithatë, prova të tjera sugjerojnë se fjala nënkuptonte një larmi më të gjerë të hapësirave rituale, të tilla si shenjtërore dhe tempuj.

Dëshmia për nemeta përbëhet kryesisht nga mbishkrimet dhe emrat e vendeve, të cilat ndodhin në të gjithë botën keltike.

Toponimet që lidhen me fjalën nemeton ndodhin deri në perëndim si Galicia në gadishullin Iberik, deri në veri si Skocia dhe deri në lindje si Turqia qendrore.

Fjala lidhet me emrin e fisit Nemetes që jeton nga Rhein në mes të Pfalzit dhe Liqenit të Konstancës në atë që tani është Gjermania dhe perëndeshës së tyre Nemetona.

Plini dhe Lucani shkruan se druidët nuk u takuan në tempujt e gurit ose ndërtime të tjera, por në pemët e shenjta të drurëve. Në Farsalia e tij Lucan e përshkroi një gropë të tillë afër Massilisë në kushte dramatike më të dizajnuara për të ndjellë një drithërim të tmerrshëm të shijshëm midis dëgjuesve romakë, sesa të thoshte si një histori e duhur natyrore,

The name of the tribe, however, is Celtic as the name of its main town Noviomagus meaning noviios ‘new’ and magos ‘plain’, ‘market’ (cf. Old Irish mag ‘plain’),[4] as are those of a number of gods worshipped in their territory, including Nemetona, who is thought to have been their eponymous deity. Both of these names are taken to be derivations from the Celtic stem nemeto- “sacred grove”.

Koch, p. 1350.

Green, p. 448.

Dowden, p. 134.

Xavier Delamarre, Dictionnaire de la langue gauloise (Éditions Errance, 2003), 2nd edition, p. 200.

Helmut Birkham, entry on “Loucetius,” in Celtic Culture: A Historical Encyclopedia, edited by John Koch (ABC-Clio, 2006), p. 1192; Bernhard Maier, Dictionary of Celtic Religion and Culture (Boydell Press, 1997, 2000, originally published 1994 in German), p. 207.

Miranda J. Green. “Dictionary of Celtic Myth and Legend” (Thames and Hudson Ltd., 1997), p. 142.

E.Ekwall, Concise Oxford Dictionary of Place-Names (Oxford) 1936:320 col. a.

W.G. Watson, History of the Celtic Place-Names of Scotland (Edinburgh) 1920.

Louis H. Gray, “`Et Toz les Bons Sains de Namet'” Speculum 28.2 (April 1953), pp. 76-377

E. Hogan, Onomasticon Goidelicum (Dublin) 1910, noted by Gray 1953.

Compare drys, “oak”.

Celtic sacred trees

Pemë të shenjta keltike, Drunemeton

Symbol and Image in Celtic Religious Art